20 Temmuz 2013 Cumartesi

Tuvalet Eğitimine Başlarken...

        Öncelikle çok okudum. Hem uzman kitap ve makalelerini hemde bu konuda tecrübe etmiş annelerin bloglarını ve tabiki de forumları... Hepsinde söylenen ortak bir şey vardı:SABIR! Tabi ki de bunca zaman bez bağladığınız, altına yapmasını istediğiniz çocuğunuzun birden bire bu yeni duruma şıp diye ayak uydurması beklenemezdi...Araştırırken öğrendim ki aslında çocuklarımız doğdukları anda bez bağlanmak istemezlermiş...Bütün o bez bağlarken yaşadığımız isyanların nedeni buymuş...Doğduktan sonra bebeğin verdiği sinyalleri takip edip tuvalete yaptırmak. Bunun ile ilgili internetten "Bezsiz Bebek" yazarak ayrıntılara ulaşabilirler...Neyse biz bu safhayı çoktan geçmiştik zaten...Bizimkiler bezli bebeklerdi...Biz buna alıştırmıştık...Şimdide tuvalete alıştırma zamanı idi...Beze alıştırmak kadar kolay olmayacağı kuşkusuz...Öncelikle kendimi bu fikre hazırladım...Taaa kış aylarından beri bu fikir aklımda, zira yaz tatili evde olmam sebebi de eklenince en uygun zamandı... Can'a arabalı külotlar aldım aylar öncesinden...Ona anlattım gösterip; bu yaz artık bez bağlamayacağımı onunda tıpkı abileri gibi bu külotlardan giyeceğini...Onuda aylar öncesinden alıştırdım bu fikre...Okulların kapanması ile birlikte halıları kaldırdık...Koltuklara örtüler serdik...Her yatağa birer Can'ın yatağına 2 alez aldım. 3 tane alıştırma külodu aldım birde geçen yazdan kalma huggies maya bezlerimizi ortaya çıkardım. Sıra Can'ın yatağını hazırlama gelince 2 kat alez ve üzerlerine çarşaf geçirdim. En üstede bebekken kullandığımız kullan at alt açmalardan koyup üzerine bir kat daha çarşaf açtım. Böylece gece altına kaçırmalarına hazırdım. Birkaç defa yapma ihtimaline karşıda birkaç kat açtım ki kuzumun uykusu fazla bölünmeden kirlenen katı hemen çekip diğer katta uykuya devam etsindi :) Başlamak için yazlıkta kaldığımız süreci tercih etmedim. Başlangıcı çocuğun kendini güvende hissettiği alışık olduğu yerde yapın diyor uzmanlar. Lazımlık tercih etmedim çünkü ablamın oğlundan lazımlık kullanımına şahit olmuşluğum vardı. Hem her yere taşıma derdinden ötürü hemde temizlemek bana zor geldiğinden direk adaptör ile başlamayı tercih ettim. Adaptörü 1 sene önceden almıştım zaten. Ben tuvalete gittiğimde Can'da geliyor ve ben klozette iken oda banyo halısının üzerine koyduğu adaptörüne oturuyor beni gözlemliyordu...Bu yüzden eğitime başladığımızda Can orada sıra ile neler yapılacağını biliyordu. Çamaşırını indirme-adaptöre otuma-tuvalet kağıdı kullanımı-sifon çekme ve el yıkama sırası :) Ve hazırız... Birkaç gün öncesinden de içinde azalmakta olan bez paketini gösterip annecim bak bezimiz az kalmış.Bitince bir daha almayacağız. Artık sende çişini-kakanı tuvalete yapacak, külot giyeceksin diye son altyapı çalışmalarını yaptık.Ve hazırız...Pazartesi günü İzmir'e evimize dönüp tuvalet eğitimimize başlıyoruz...Gün gün gelişmeleri yazacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder