30 Temmuz 2013 Salı

Tuvalet eğitimi

1.gün: Korktuğum gibi olmadı öncelikle bunu söyliyeyim. Can klozet üstüne koyduğum adaptöre oturmayacak diye düşünüyordum. Çünkü daha önceleri bunu sorduğumda hep reddetmişti. Ama oturdu ve çişini yaptı. Evet şok... Ve beklemediğim için çok mutlu oldum.Sabah kahvaltısı ettirince sıra bezini çıkarmaya gelince boş bez poşetini gösterip bezimizin bittiğini artık bağlayamayacağımızı külot giyip tuvalete yapacağımızı söyledim. Bir sürü arabalı külot almıştım daha önce onlardan birini giydirdim çok sevindi, buraya kadar sorun yok. Az sonra çişinin olup olmadığını sordum, yok dedi. Ama beş dakika içinde banyo halısının üzerine işedi. Tepki vermedim. Rahatladın annecim birdahakine söyle tuvalete yapalım dedim. Külodu değiştirdim. Sonra beklemeye koyuldum . Üç saat geçip hala çişim var demeyince ben götürdüm oturttum. Çişini yaptı.  Sonra  uyudu. Uyanınca tekrar götürdüm şarkılar türküler, hikayeler, kitap okumalar  derken epey uzun duruyoruz. Çişi gene yaptı ama kaka hala yok. Sonra yarım saat geçmeden salonun yerine işedi. Haber vermedi kendim farkettim. Temizledim.  Kakasını hala yapmadığı için parka gitmesini göze alamıyordum ama sonra belki bunalmıştır eve hapsetmiyim dedim ve normal külotla parka indi babası ile. oradada bir kaza yaşanmadı. Ondan sonra hep tuvalete götürdüm belli aralıklarla bir kaza yaşamadık. Yalnız yatarken çişim yok dedi yapmadı tüm çabalarıma rağmen. Gece bir gibi ağlayarak uyandı beni istedi. Yanına gittim terlemiş, tuvalete götürdüm kıyameti kopardı çok ağladı. Sırtını değiştirip gece yatağına kesin kaçıracağını göze alarak uyuttum. Ama gece boyu bir kaza yaşamadık...


2.gün: Bugün ilk günden daha zordu çünkü can tuvalete oturmaya daha tepkiliydi. Tamam çok bir ilerleme beklemiyorum hemen ama gerilemede olmasın lütfen :( sabah uyandığında yanına gittim biraz daha yatmak istediğini söyledi tamam dedim keşke demeyim tuvalete götürseymişim çünkü bütün gece yapmayıp o anda yaptı. Sonra gün içinde kaç defa yaptı saymadım evin bilumum yerlerine tuvalete oturtunca çişim yok oturmak istemiyorum diyor ama kalktıktan kısa bir süre sonra işliyor. Sabah kahvaltıdan bir süre sonra yüzü kızarınca kaka için tuvalete koştuk ve sanırım yetiştik:) gerçi ona da tepkiliydi. Akşamüstü ben yemek hazırlarken o benim yatakta zıplıyordu orayada yapmş. Sözde yatağına alıştırdık gece yanımıza almıyoruz; tuvalet eğitimi sırasında gece benim yatağı ıslatmasın diye al işte gündüz hemde yatarken değil gene yapıyor adam yapacağını. Park'tan önce ve Park'tan sonrada tuvalete oturttum çişini yaptı. Akşam yanımızda oynarken de küloduna kakasını yaptı. Tuvalete attık bay bay dedik kakaya. Bügün de yaptıktan sonra söyledi hep... Bakalım gece nasıl olacak...

3.Gün:
 Bugün sabah 7 gibi kalkıp baktığımda can kuruydu, sevindim. Ama 7.30 da uyandığında çişini yapmıştı. Sanırım gece tutup sabah bıraktı. Yani bütün gece tuttu. Bu sevindirici. Sabah erken uyanıp tuvalete yaptırsam ıslanmazdı ama uykusunu bölmeye değmeyeceğini düşündüm. Bugün tuvalete oturmaya daha tepkili. Oturtunca benim çişim yok diyip sinirleniyor. Arkadaşı Derin’i çağırdık bugün bize. Derin’de Can ile yaşıt. Tuvalet eğitimine geçen hafta başladılar ama bitmiş. Kız çocukları daha çabuk hallediyor. Kasları hazırmış demekki. Derinlerin yanında sordum birkaç defa yok dedi. Derin tuvalete yaparken onun yanında benim gibi oturdu, izledi. Ama sonrasında altına yaptı. Akşamüstü yemeğini yedirirken de altına yaptı. Sabır….. Sonra parka gittik hep beraber sıkıntı olmadı, eve gelince Ahmet tuvalete yaptırdı. Ama akşam oynarken bir miktar kaka kaçırdık altımıza, yüz ifadesinden hiç fark etmemişiz. Her gün  bir öncekinden zor oluyor sanki...

4.Gün:
Dün gece yatarken alıştırma külodu giydirdim. Uykuda çişimizi kaçırmışız.Ve alıştırma külodu işe yaramamış.Çiş çarşafa geçmiş. Hemen bir katı kaldırdım çarşaf ve koruyucunun ve uykuya devam ettik. Sabah çişimizi yaptık. Kahvaltı savaşını hallettik. Sonra markete gitmemiz gerekiyordu ama bir gün önce kakasını az yaptığı için bu sabah yapacağını düşünüyordum. O yüzden Can’ı göz hafsinde tutup bir yandan iş yaparak kakayı bekledim. Çok geçmeden poposun da bir şeyler hisseden Can’ın garip bakışlarından fark ettim. Ve tuvalate koştuk. Kakamızı yaptık. Alkış kıyamet :) Sonrada giyinip dışarı çıktık. Ve herhangi bir sorun yaşamadan eve döndük. Gelince tuvalete oturttum çişini yapsın diye ama inatlaşıp yapmadı. Sonra ben yemek hazırlamak için mutfağa gittiğimde oturma odasının koltuğuna yapmıştı. Tepkisizce değiştirdik altımızı. Yemeğimizi yedik(Emin olun yazdığımın yüz bin katı sürede oldu bu iş). Sonra ablamlar gelicekti. Onları bekledik. Onların yanındada bir kaza olmadı. Onlar gidince çişimizi yaptık ve öğlen uykumuzu uyduk. Uykudan kuru katlı:) Genelde öğlen uykularından kuru kalkıyor zaten. Kalkınca oturtuyorum hemen ama bazen sinirlenip yapmıyor. Ogün için başka kazamız yok. Tuvalete oturtunca onu hikayeler, masallar, kitaplarla oyalamaya çalışıyorum. Ama bu süreçte şımarıp yapmayabiliyor da. Bir kere altımıza kaçırmadan başka gün içinde vukuatımız yok. Parka inmeden ve geldikten sonrada babası ile tuvalete yaptılar. Bugünde böyle geçti…

5.Gün: Bu sabah can uyanıp benim odama geldiğinde altı ıslaktı. Sabaha karşı yine kaçırmışız. Değiştirdik tepkisizce. Tuvalete oturup biraz daha yaptık. Kahvaltımızdan sonra biraz oynayıp meyve yemek için balkona çıktık. Balkonu yıkarken meyve kakalıyorum. Laf aramızda en çokta balkonda rahat ediyorum. Yapsa da bir su tutuyorsun gidiyor. Bugün bir önceki günden farklı olarak külotlarını çok seven Can’ın onlara olan güveninine karşılık ablamında tavsiyesi ile külodunu giydirmedim evde. Bütün gün öyle açık popo ile gezdi. Kendinin de hoşuna gitti ve birşey geldiğinde daha iyi fark etti. Öğlenden önceki çişini de tuvalete yaptırdım.Kendi söylemiyor ama ben genelde 2-2,5 saatte bir tuvalete oturtuyorum. Öğlen uykusundan kuru uyandı. Tuvalete götürdüm ama yapmak istemedi. Biraz oturttum ama inatlaşmamak içi çokta ısrar edemedim. Kalktık, bir süre sonra oyun oynarken çişini yaptı. Hiç ses etmeden değiştirdim. Günde 1 defa altına kaçırmak ilk hafta için normal sanırım :) okadar olacak, gerçi ben götürmesem tuvalete ortalık göl olur büyük ihtimal :) Akşam Ahmet gelince ani bir karar ile yazlığa gitmeye karar verdik. Aslında çok tedirgindim araba ile yolculuk 1 -1.5 saat sonrasında başka bir ev, başka bir yatak… Neyse gözümüzü kararttık çişimizi evde yapıp, alıştırma kilodumuzu giyip arabaya bindik. Gitmeden önce Can’a tuvalet eğitimine başlarken kakasını yapmamakta direnince onu en çok mutlu edecek şeyi vaad ettik. Agoraya gidilecek ve oradaki arabalara binilecek. Can buna çok sevinmişti. Kakasını tuvalete yaptığı içinde hafta içi sözümüzü tutmak gerekirdi.Agora’ya uğradık yol üstünde.Onlar babası ile oyuncaklara gittiler, bende Reyhandan bir şeyler almaya.Sonra tekrar arabada buluşup yola düştük. Vukaat olmadan yazlığa vardık. Ve hemen adaptörümüzü koyup Ömer ağabeymizinde rehberliği ile çişimizi yaptık :) Çok mutluyuz.Gece yatmadan da çişimizi yapınca sevinç bende tavan. Yatmadan yatağı koruyucu ile kapladım, alıştırma kilodumuzu da giydik. Gece 3 gibi de çişe kalkınca hooooop sabah kuru uyandık….İlk gece başarı ile atlatıldı.YAŞASIN!!!

6.Gün: Sabah sorunsuzdu.Öğle uykusundanda kuru kalktık, uyanınca çişimizi yaptık…Sonra denize gittik. Orda da hiç istemedi yapmak. Ama akşamüstü ben babasının gözetiminde balkonda sanırken meğer sevgili kocam mangala dalmış ve Can Bey’de bu rahatlıkla çişini kakasını altına yapmış…Temizlemek inan uğraşmaktan daha zor… Biraz moralim bozuldu ama kendimi rahatlattım. Nihayetinde çocuk 2 seneden fazla bezle gezdi, birden alışması kolay değil bu yeni olaya…Zaman tanımalı…Tracy kitabındada öyle diyor…Zaman verin…Kontrol edin…


8.Gün: Bugün Can’ın ağabeyleri Ömer ve kerem bizde misafirdi. Can onları bizzat bizim tuvalettede gözlemledi. Bende Can’ın zamanlarını daha iyi öğrendim sanırım ki hiç kaza yaşamadık. Götürdüklerimde de pek itiraz etmeden hep yaptı :) Sanırım ağabeylerin olumlu etkisi oldu Can’a…Üstlelik onların bizde olduğu 2 gün boyunca yemek ve uyku saatleri dışında pek yanıma gelmedi… evde oyun oynayacak birileri olunca çok rahat…İstediğin gibi sen işin ile ilgileniyorsun… 2 çocuk şart dedikleri bundan olsa gerek…

2 yorum:

  1. Fatoscum ne güzel anlatmıssin arkadasim, keyifle okudum, ışık tuttu deneyimleriniz, hepimize kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. ayçacım sagol canım, bloga uzun zamandır girmiyordum yeni okuyorum :)

    YanıtlaSil