6 Ağustos 2013 Salı

Tuvalet Eğitimi Devam...

         İki hafta oldu başlayalı...Ne durumdayız bakalım: Gündüz kaçırmaları yok denecek kadar az çünkü ben artık Can'ın bu konudaki mimik ve tepkilerini çok iyi öğrendim. Uyanınca ve uykudan sonra, sokağa çıkmadan ve dışarıdan gelince mutlaka tuvalete gidiyoruz genelde gelmiş oluyor yapıyor. Eğer ben tuvaleti birşey alma bahanesi ile terk edersem daha çabuk yapıyor.Yanında olduğumda oyalanıyor yada şımarıyor(Literatürün zor çocuğunun bu süreci çok kolay geçirmesi beklenemezdi zaten) O yüzden genelde birşey alma bahanesi uydurup onu yalnız bırakıyorum. Kaka yaparken yüz ifadesinden belli ediyor zaten.İşi oyuna dönüştürmeye çalışıyorum. Tuvalete kadar yarış yapıyoruz mesela :) Yada yemek yerken çişi geldiğinde tut annecim diyorum elleri ile pipisini tutuyor :) Psikolog arkadaşıma ve bugün bizzat da kendi doktoruna danıştım süreci.Kendi söylemiyordu. Ben mi buna fırsat vermiyordum. Bıraksam söyliyecekmiydi yoksa ortalık göl mü olacaktı? Bu sorular kafamı karıştırıyordu. Her iki uzmanda bu şekilde devam etmemi söyledi. Yani ben işaretleri ve zamanları takip ederek Can'ın doğruyu yapmasını sağlayacağım. Bir süre sonra bu alışkanlık olacak. Bugün öğle uykusunda da altını ıslattı ilk defa. Oysa 2 haftadır hiç fire vermemiştik öğle uykularında, üstelik yatmadan önce çişinide yaptırmıştım ama sanırım yemek yerken yutmak için çok fazla su içti o yüzden tutamadı :( Umutsuzluğa düşmek yok. Bu uzun bir süreç...Başarıcaz...En azından 2 haftadır hiç bez bağlamadık bu bile bir başarıdır dimi! Geceleri ise sadece ilk 2 gece çişe kaldırdım. Sonrasında bunun yanlış olacağını, uykusunu bölmemem gerektiğini düşündüm ve vazgeçtim. Can zaten sabaha kadar kesintisiz uyuyan bir çocuk değil en azından mutlaka 1 kere kalkar yanına beni çağırır bende o zaman tuvalete götürüyorum ve genelde gelmiş oluyor çişi yapıyor. Sonrada sabah kuru kalkıyor. Ama uyanmasa ve altını ıslatsa da dert etmeyeceğim. Uzmanlar 5 yaşına kadar bunu doğal görüyorlar. Ama gecede kesinlikle bez bağlamıyoruz. Çarşafı yıkarız olur biter :) Şimdilik böyle gözüm Can'ın üstünde günler geçip gidiyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder